onsdag 12 september 2012

En torsdag att se fram emot!

Ä n t l i g e n ! Så. Nu är barnvakten spikad. I morgon torsdag är en dag att se fram emot. Efter lämning tänkte jag flanera in på stan. Fika med maken (han har lagt in det i kalendern...). Sen ska jag fixa lite och byta några doppresenter. Köpa korv, bröd och potatis. Killarna har beställt korv med bröd och mos till middag i morgon. Och ketchup. Sen vill de även ha potatisskruvar. Självklart! Tv-spel blir det också för dem. "För lilljohanna (barnvakten) kan ju faktiskt slå på tv-spelet, mamma". "Det kan ju inte du". Nä, det kan jag inte....! (Ren strategi för att de inte ska spela på vardagarna....)

På vägen hem ska jag kolla på en cykel.... .

På kvällen tar vi med Systeryster till LLA. Mat och hockey. I styrelselogen. Lovely! Yster får somna i vagnen vanlig tid vid 19.30.

Och en vilodag ska jag unna mig i morgon. Tjurruset på lördag, bäst att vara utvilad. Och skorna har kommit. Ska hämta dem nu efter jag hämtat brollorna.

Yster sover fortfarande. Ska passa på att ta en påtår. Garanterat så vaknar hon då!

Och. Morsan och hennes systrar är på väg på en liten tågtripp till Köpenhamn (från Sundsvall). Fick nyss ett sms att dom satt på Köpenhamnståget nu. Och fått vin. Undrans om man ska vara orolig...? Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar