måndag 30 januari 2012

Jag ska bara...

Bild från nätet
Varje gång när jag vaknar och är så där aptrött tänker jag, "i kväll ska jag banne mig sova innan 21.00!". Dagen hasar sig fram. Mantrat sova, sova, sova snurrar i skallen. Men. Så. Kommer. Kvällen. Japp. Pigg! Ungarna sover och en ny energi dimper ner från gud-vete-vart! Jag ska bara (som Alfons Åberg sa), pyssla lite, plocka ur maskinerna (nödvändigt ont), surfa lite (typ fb, aftonbladet, urkass på att surfa och hitta roliga sidor, messar bästa Eva för tips!), ser lite på tv i samband med ett cykel och styrkepass (just klar!), skura duschen, ja sånt. Och lägger mig runt 23. Och vaknar alldeles för trött när klockan ringer 05:25 dagen efter. Samma visa igen. Känner någon igen sig? (Notera att maken ofta sitter och jobbar samtidigt.)

Denna veckan blir lååång. Maken på turné. England och Helsingborg. Fick order om att bäbisen inte får komma denna veckan. Även om jag vill. Jaja. Det är lugnt. Hela februari kvar.

Längtar till att jag få använda mina nya, kanallrosa byxor som jag köpt på vinst och förlust i storlek 36.

I morgon fikabesök efter jobbet av 75 procent av Larssons family.

Dåså. Dags att skura duschen!

Jag ska nog försöka mig på att sova före 22:00. Moahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar