söndag 18 december 2011

Adventskaffe på residenset

Har varit på adventskaffe hos landshövdingen. Japp. Klämde ner magen i en klänning och på med pälsen.... Typ. Trots makens och mina 37+ så kände vi oss VÄLDIGT unga på tillställningen. Jo, det var tre barn där visserligen. Men trots det tillhörde vi med all sannolikhet det yngre gardet. Superduperbarnvakten på plats hemma. Då vi fick lite tid över speedhandlade vi några julklappar till barnen. Hinner med resten i morgon på lunchen.

Powerwalkade 80 minuter i skogen på förmiddagen. I solen. Lite frostvitt. Lite vinterkänsla. Faktiskt. Ska göra ett försök med att jogga i veckan. Om det känns bra så fortsätter jag annars lägger jag ner.

I går klädde vi granen. Här och där hänger det klasar med kulor. Ganska gulligt faktiskt. Storebror var så duktig! Kungen däremot tyckte det var roligast att se när kulorna studsade. Mot allt. Golv. väggar. Tak. Möbler. Mamma. Brorsan. Om han inte vore så söt så, ahhhhhhh!

Läste i dagens SvD att jultrenden går i vitt/silver i år. Och jag kan bara hålla med. Ha ha. Här är det vitt/grått/silver som gäller. Förutom granen. Bara röda kulor av allehanda slag och vit/röda vimplar. Julgransfoten passade perfekt. Däremot hittade jag inte belysningen... . Köpte en ny slinga i dag på ICA. Så nu lyser det så fint så fint!

Nu lite fika och plock.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar