torsdag 15 augusti 2013

Ett friskt morgonpass

Satt på cykeln kl 06.00. Brassade en timme. Kallt och klart, en helt underbar morgon! Njöt en frukost i lugn och ro. Med tidningen och en balja kaffe och bananpankakor.

Maken och kidsen har åkt till farmor och farfar. Jag hade en mycket märklig känsla hela gårdagen, en känsla att jag glömt barnen någonstans. Jätteläskigt! Och jag smög liksom hela kvällen för att inte väcka dem och när jag skulle lägga mig gick jag in i lillebrors rum för att snusa lite på honom. Men där låg ju ingen. Har inte varit ensam hemma sedan långt innan lillasyster kom. Men inser att det är inget att eftersträva. Görtråkigt!

Röjde lite garderober i går. Fyllde två(!) ikeakassar (stor) med urvuxna kläder. Och i garaget väntar fem-sex kartonger till som ska gås igenom. Kanske kanske de får sig en omgång i eftermiddag?!

Efter det såg jag tre avsnitt av Orange is the new black på Netflix. Beroendeframkallande. Mycket beroendeframkallande. Och nu finns det visst nya avsnitt av House of cards. Hösten är räddad!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar