fredag 16 augusti 2013

Röj


Nu swischar veckorna förbi. Måndag och helt plötsligt fredag. För att inte tala om helgerna. Bara söndagskvällar...?!

Maken och kidsen kommer hem i eftermiddag. Storebror tyckte det var skönt att vara hos farmor och farfar. Utan mamma. Kan förstå honom, vi har ju hängt ihop nästan dygnet runt i 1,5 år med undantag de fyra timmar han och brorsan varit på förskolan. Nyttigt för båda. Men det sved till lite i mammahjärtat när jag hörde det... .

I brist på annat att göra igår kollade jag klart på ett avsnitt av Orange is the new black, det jag inte orkade se i onsdags. Sen cyklade jag ner på IKEA och köpte lite småsaker. Sen pimpade jag om ett fönster och rensade storebrors lekskåp. Slog mig därefter ner i söffa och skulle njuta av minst tre avsnitt av ovan nämnda serie. Men. Va. Fan. Hade bara ett avsnitt kvar att se. Sen var det slut på sässong 1 (när kommer sässong 2?!). Ahh, vad irriterad jag vart. Började istället att röja köksskåp. Tre soppåsar med "skit" åkte ut.

Jaja. Nu är det fint i de flesta skåpen. Kvara att röja är alla lådor i förrådet. Men kidsens gamla kläder... .

Dagens får bli 20*60/30. På lunchen.

Trevlig helg folks!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar