tisdag 23 april 2013

Träningsplanering

Som sagt, jag ska ju köra AIM med Alla kan träna-Ida i sommar. Hmm. Ska bli en utmaning för mig. En fis i världsrymden för Ida (typ).

Jag cyklade en hel del mtb förr om åren. Men det var då det. Och nu är nu. Måste få till lite timmar i sadeln så därför har jag i kväll suttit och filat på två träningsbanor på Friska Karlstad-kartor. Ida ska få "träna" på orienteringen och jag på att cykla.

Första banan är 15 km, fågelvägen. Och då är inte ol-momentet medräknat med 22 kontroller. 15 km är bara transportsträckorna mellan... . Och en liten sväng på Skutberget. Blir det bra det tro? Det går att korta av... . Ingen aning hur lång tid detta tar. Haha.

Andra banan har lite mer fokus på cykel. Med några vändor i Bryngfjordsbacken. 8 kontroller. Också cirka 15 km fågelvägen.

Ser fram emot detta. Skulle behöva få tag på ett kartställ bara. Men först ska jag springa Göteborgsvarvet.


På fredag ska jag och barnen smygstarta med träningen. Vi ska ut och cykla runt Friska Laban. Och Brollorna har bestämt att vi ska ta med fika. Kan ju hoppas på bra väder...!


Annars har jag kört cykelintervaller inne idag. 20*70/20. Jättekul. Verkligen. Och så lite styrka på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar