måndag 22 april 2013

Hemma igen, långpass och mental träning(?)

Så var man hemma igen då. In i verkligheten, pang! Febrig lillasyster och leksugna brollor. Nu är det som om man aldrig varit hemmifrån. Ganska skönt ändå!

Morfar drog hem i går. Mormor sätter vi på tåget i morgon bitti. Passade på att köra ett långpass när man har förstaklassig barnvakt. 20 km, vanliga rundan, som vanligt för fort och det göttaste, foten kändes okej.

Andra halvan av passet, efter vätskepausen började jag att tänka på 10-mila. Den stora orienteringsstafetten som går i början av maj. Jag har ju vunnit två gånger med Sundsvalls OK. 1995 och 1996. Jag VET, så gammal är jag! Tänkte på loppet, segrarna, känslan, hur coolt det är att ha vunnit två gånger med exakt samma lag. Tänkte också på när jag vann junior-sm 1992 i kortdistans och på banan jag sprang. Kan fortfarande hela banan i huvudet och känslan som jag hade när jag sprang i mål kan lockas fram en dag som denna. Och så tänkte jag på ett kommande lopp, Stadsloppet i sommar. Tänkte mig själv i en klunga som gick i mål på låga 38 minuter (haha!).

Med de tankarna i huvudet, bra musik i lurarna kändes det som jag tassade fram i motvinden. Och sprang passet alldeles för fort. Vad kallas det, mental träning, öh? I alla fall,  it´s all in the head... .

Lite bildkavalkad från helgen.
Öh, jag posar lite... . Blir det bra så här?
Herr och fru...
Brrr...
Det blåste lite...
Kaffe och kaka...
En öl...
Genuin engelsk pub...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar