onsdag 20 juni 2012

Packar och funderar på hur jag ska ta träningen till en annan nivå

Packar för midsommarfirande i Sälen. Ska bli SÅ skönt att komma bort från vardagen lite!

Har sprungit med vagnen i dag. Som vanligt... och 40 minuter. Måste verkligen komma ur bekvämlighetszonen nu och ta detta till en annan nivå. Backe eller intervaller, typ 15/15. Har en kort, lite brantare backe här som skulle kunna bli perfekt. Intervallerna kör jag i så fall två bort och två tillbaka. Börjar nog med 2*20*15/15. 4*4 minuter är också bra men svårt att köra med bäbis i väntandes i vagnen.

Lägg till bildtext
Eller varför inte styrkelöpning (ungefär som tabata)? Körde det inomhus med ol-klubben för en herrans massa år sedan. Då började vi med att springa 400 meter (snabbt) och sedan gjorde man en övning (typ totalen, armhävningar, stepup, situps/plankan, ... ) sen direkt på löpningen igen. Totalt körde vi 5 övningar, serievila och sedan på´t igen.Vi började och avslutade serierna med löpning. Perfekt utomhus och om man inte vill springa på bana kan man alltid springa på nån fotbollsplan eller stig eller så. Hmm. Ju mer jag tänker på det så... .

Och nästa vecka är barnen hemma och har sommarlov. Då kanske jag får springa mina löprundor på morgonen eller kvällen. UTAN vagn. Tjoho! Och då kanske min stela nacke, stela vänstervrist och fiolsträngen till höger baklår kan få återhämta sig lite... . Styrkepassen får bli ute på gräset!

Nu håller maken på att lägga kidsen (han har en förmåga på att draaaaaa ut på läggningen...) och jag sitter ner på rôva för första gången i dag. Typ.

Åter till packningen. Och tvättmaskinen. Och allt annat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar