lördag 10 april 2010

Lördag

Nu for maken och ska spela curling. Hohoho. Går säkert jättebra... .

I går hade vi grannfrun, från andra sidan skogen, med familj på middagsbesök. Älgstek, ugnsbakade rotfrukter och hjortroncème. Till efterrätt blev det pannacotta med hjortron (här också). Mycket trevlig kväll!

I dag fick jag sovmorgon till 08.15. Skönt! Sen var vi hela familjen på stan. Fika och lite shopping. Shoppingen stod maken för. Jag köpte ett rostigt Z på Noll54. Vad man nu ska ha det till. Har varit och klämt på det några gånger och slog till idag. Zätat står just nu i fönstret.

I kväll kanske jag tar tag i den nya lampan från IKEA. Maskros tror jag den heter. 168 vippor ska man visst pilla fast. Lär ta tid... . Hoppas att barnen somnar tidigt.

Maken ska ut med några gamla Götakompisar på lokal (med betonging på gamla). Dom får säkert trevligt.

Storebror ser på Mumin och Kungen sitter nöjt på golvet och leker. Kanske jag ska nåla ihop kudden nu?!

Men först ska jag göra rent kaffemaskinen och ta en espresso.

Puss och kram

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att läsa din blogg! Grannfruns make tackar så mycket för den tevliga kvällen och suveräna maten! Skönt att vara hos ett likasinnat (=treåringsföräldrar) värdpar... Läste om dina tråkpåsar - kan man beställa en? Vi skall ju åka 60 mil till dina gamla hemtrakter och så det kan nog behövas. Gärna en till dottern också..:-). Vi får väl ses ute i environgerna med kaffetermosen framöver - sist var det ju lussekatter som gällde men nåt mer säsongsanpassat får jag nog fixa till den här gången... Tack igen och ha det så gott så länge. Hälsa maken.

    SvaraRadera
  2. Tack själva! Tråkpåse till dottern levereras i morgon tisdag! Har nu slut på dragkedjor så ni får dela ;-)

    Hälsa familjen!

    SvaraRadera