torsdag 8 april 2010

FÖRKYLD!

F*n, f*n, f*n. Börjar bli förkyld igen. Ligger på soffan och nöglor på tv. Maken fixar ordning steken till morgondaggens middagsbjudning.

IKEA: Lampa, matta, tyg och ramar. Tänk, varken ljus eller servetter!

Har en tanke på att fixa ordning ramarna till sovrummet och nåla ihop en kudde. Blir nog inte mer än en tanke. Åter till soffan.

Brorsan och Kungen sover sött.

Undrans om han man är gift med kan fixa en kaffelatte. Det är ju lite synd om mig... .

Kaffelatte?!

Puss och kram!

4 kommentarer:

  1. Hej hej
    Först måste jag ju erkänna att jag följt din fina blogg ett tag och inte skrivit kommentar eftersom det inte gick så lätt i början. Tycker i alla fall den är mysig och fin och kul att få hänga med på vad du sysslar och pysslar med...visste inte att det bodde en sån pysselmamma i dej=).

    Har haft ont i min attans hals nu i fyra veckor och tydligen ska man inte träna så mycket då men vet inte hur jag skall bli helt frisk...frustrerad!!!

    Ikväll blir det i alla fall en tur till Cathrin med Mattes Katarina. Vi ska lyxa och ta ett glas vin och taxi hem så det blir en mysig surrkväll.

    Ha det bra och krya på dej nu!
    Kaffet är drucket=)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Förkylning är öken. Har varit förkyld i en månad nu, ända sedan tis efter Vasan. (Om man undantar 3 dagar i slutet av mars då jag kände mig frisk och tryckte in en liten skidtävling=förkyld igen!)

    Hoppas du får en lindrigare variant och snart är på springbenen igen!

    En man som kan fixa en latte är inte dumt! Här har jag en man som önskar sig en kaffemaskin dyr som stryk. Men han får nog önska några år till.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Så där ja, nu ligger den på "favoriter" :-). Ska bli kul att följa dig nu när man är på jobbet. Måste säga att du skriver väldigt bra och man rycks med i läsandet....så det var en trevlig start på lördagsmorgonen....kaffetåren och en stor kaffe i lugnan ro, tösen sover och grabben roar sig med leksakslådan...och mannen läser tidningen.

    PS Stort tack för igår, jätte trevligt och gott!!!

    Stor kram,
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Kul att ni läser min blogg! KRAM alla goa kompisar!!!!!!!!!!

    SvaraRadera