måndag 23 september 2013

Inga hål och lite annat

Har varit till tandläkaren i dag. Verkligen hatar det. Men nu är det gjort efter typ fyra ombokningar. Första tiden glömde jag av, andra tiden var nån unge sjuk, nästa tid var en annan unge sjuk och fjärde tiden krockade med nåt annat som jag inte minns.

Inga hål den här gången heller. Och har aldrig haft några! Jag och Ida pratade om det vid nån gemensam träning. Hon har heller aldrig haft hål så vi spekulerade lite och kom fram till att vi båda spottar och fräser mycket när vi tränar. Mycket saliv liksom. Så det måste vara därför. Typ. Har en gammal kollega som inte heller haft hål och hon spottar och fräser också vid träning. Kan vår teori stämma?!

Hur som helst. Jäkligt skönt att det är ett år till nästa gång... .

Haft en skön helg med familjen. Och bra träning har det blivit också. Två pass cykel och lite styrka. I dag blir det styrka när kidsen lagt sig. Och i dag ska jag även få stötvågsbehandling nummer två på nya kliniken... .

Dagens fotstatus: Bra. Eller till och med mycket bra (men inte bra ändå liskom...) Har bytt kiropraktorn från hell till en bra sjukgymnast som har en helt annan filosofi med mitt fotproblem. Fått träningsprogram med balansövningar och stretchövningar. Han från hell sa att jag inte ALLS skulle stretcha eller göra nåt annat än stötvågen. Ska nu gå på stötvågsbehandling två gånger i veckan. Och jag kan bara säga att den behandlignen INTE gör lika ont som hos han från hell. Han verkade njuta, eller han njöt verkligen av att det gjorde ont. Han satte tryckvågsbehandlingsapparaten på högsta tänkbara frekvens(?) pang bom direkt medan min nya vän började lite försiktigt. Och det är verkligen olika hur det går till väga. Han från hell undersökte inte ens foten inför varje behandling. Min nya vän klämde, tryckte och vred för att få en uppfattning om problemet, frågade, tittade och funderade igen vilket känns rätt självklart att göra. Eller hur. Bara sedan i torsdags känns foten SÅ mycket bättre. Och fråga mig inte varför jag inte gick till min nya vän direkt... .

Back to work!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar