tisdag 6 augusti 2013

Morgonstund har guld i mund


Ja jäklars. Dividerade i gårkväll om jag skulle kliva upp på morgonen och cykla eller om jag skulle köra på kvällen. Velade fram och tillbaka (trött efter första dagen på jobbet...). Kollade vädret som visade att det visst skulle regna 4-10 mm på kvällen (ikväll alltså). Hur kul är det att cykla då? Sagt och gjort. Kläderna lades fram, jobbväskan packades och allt plock plockades.

Klockan hann aldrig ringa i morse. Lillasyster vaknade innan och låg och sparkade på mig. Lyckades finta bort hennes uppmärksamhet med att bylsa upp täcket runt henne så att hon inte såg att jag klev upp (hon somnade om..., kors!).

Smög på toa, klädde på mig och ut i garaget till cykeln. Kollade på klockan, 05.40. Tjoff tjoff liksom. Körde en timme i ett behagligt snabbt tempo. Tyckte dock att det var lite mörkt ute, mulet och solbrillor, haha.

Väl hemma sov hela skocken. Alla var dock vakna till 07.00. Dusch och frulle. Hann till och med läsa en saga för lillebror innana jag hoppade på cykeln igen för färd till jobbet.

Nu har jag hela kvällen "ledig". Känns väldigt skönt! Vill man så kan man!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar