onsdag 10 april 2013

Om jag bara har en halvtimme till förfogande

Vad tränar jag då? Sticker ut och springer, såklart och kör (hmm) 90/30 intervaller. Men om jag är ensam med kidsen så hänger jag lite i mina hemmasnickrade och mycket älskade trx-band. Jag kör sju övningar i tabataform. Tjoff tjoff 28 minuter och klart! Och man blir helt klart t r ö t t .

Och det är dessa övningar jag kör (jaja, tänkter ni, för tusende gången..., japp säger jag för tusende gången!). Core och armar/bröst/rygg.

Och banden är så bra att ta med på resa också. Tar ingen plats! Häng dem över nån dörr som går utåt... , haha eller i någon altanstolpe.

Om du inte har någon bra dörr hemma kan man skruva fast en krok i väggen. Det har jag gjort ute.

Ta med till lekplatsen och häng lite när kidsen leker, i stället för att läsa på fb i mobilen. Du blir garanterat ett samtalsämne!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar