torsdag 11 april 2013

Nytt till topp och tå

Och allt däremellan gammalt och slitet. Nejdå! Känner mig och är i finfin form.

Hade mycket trevligt sällskap på springturen idag. Jenny, en klubbkompis från SISU frågade om vi inte kunde springa tillsammans. Varför inte. Och gärna fler gånger, tack! Tror jag satte hastighetsrekord med kärran idag. 12 km på 60 min. Känns i framlåren nu.

Jag ska tillsammans med Ida köra AIM i Sälen i sommar. Ska bli så kul. Har aldrig gjort nån sån tävling förut (Ida har kört den två gånger och en massa andra multisporttävlingar. En räv i dessa sammanhang alltså). Inför tävlingen ska jag sätta i hop tre träningspass som vi ska köra tillsammans. Väntar bara på att Friska Karlstad-kartorna ska komma ut. Den 20 april släpps dom visst.

Jag har köpt nya mtb-skor och hjälm på cyclecomponents. Nytt till topp och tå alltså! Körde förut i mina racerskor och hjälmens bäst-före-datum har gått ut. Lite sprucken och sliten... . Men nu nytt och fint!

En mtb-tävling har jag kört. Hade ont i ett knä så jag inte kunde springa. Finnmarksturen år 2000. Kom på 19:de plats.

I morgon vila!
Nytt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar