måndag 18 mars 2013

Påskledigt och vägen dit


En vecka i Sälen hägrar. Längtar! 

Men först ska vi avverka en ganska tung vecka. Mycket jobb och resor för maken. Vi kämpar på hemma. Egentligen inget problem med det. En fis i världsrymden om man jämför med annat. Liksom.

Och givetvis träning. Pass med vagnen i morgon och lite bålstyrka, morgonlöpning på onsdag, styrka på torsdag vila på fredag. Lördag kanske intervaller och på söndag, långdistans. Om inget oförutsett händer. Givetvis.

Alla mina träningspass görs utan att familjen "drabbas" eller får stiga åt sidan för något annat. Lillasyster sover när jag springer med joggingvagnen. Maken och trean är nog vaken på onsdag och hemma är jag innan brollorna vaknar. Styrka kör jag på torsdag när kidsen sover (maken borta). På lördag tränar jag när livet så tillåter. Söndagens långpass gör jag innan ettans simskola. Typ 07.00. Hysteriskt. Nej. Allt är lugnt. Säger som Ida. Om jag inte tränade så mycket kanske jag skulle knarka eller...nnn  (och så var det nåt mer fyndigt om hon sa, kommer inte ihåg.... haha).

Nu ska det lagas middag!

Påsk 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar