onsdag 30 januari 2013

Många kort blev det och en morgontur med livet som insats

Bra val i dag...
Bild från www.icebug.se
Uppe i ottan. Bäcksvart. Regnet piskade mot fönsterrutorna. Isgator. Valde att i n t e ta icebugsen. Dumt. Jättedumt. Till och med jag tyckte det var isigt. DÅ är det isigt på gatorna. Mellan blåisen var det asfalt och bra grepp. Gick grymt lätt! Tripp tripp liksom.

Och korten. Alla dessa kort som jag vill framkalla. Hmm. Fick fyra tips om firmor som framkallar kort, Postfoto, Fujifilm, ICA Foto och Smartphoto. Tack å tack!

Men efter att ena rekommenderade firman inte lyckades ladda upp korten på under tre timmar (orka vänta liksom), den andra firman inte tog med alla korten och den tredje ja, då iddes jag inte ens försöka ladda upp korten. Så. Jag tog min gamla vanliga firma. Postfoto. Tjofftjoff, en minut så var alla tusen korten överförda. Typ. Men jag har använt två av de rekommenderade firmorna för att framkalla kort med instagramfilter (eller vad det heter...?).

Så, nu är korten ivägskickade på framkallning. Nästa drag är att köpa hem album. Och sen ska korten sorteras och sättas in. Hoho.

Har i kväll varit på föräldramöte inför Storebrors förskolestart till hösten. Inser plötsligt vad stor han blivit. (Och hur gammal är inte j a g då?!)

Kvällsfika!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar