söndag 23 februari 2014

18 k och spellistor

Har i dag tassat runt 18 k, min vanliga runda sånär som på 2 k. Ökar långpassen med 1 k för varje vecka upp till 20. Sen kör jag bara. Gick lite trögt till en början. Lite för mycket kläder. Trött. Konstaterade när jag stack ut kl 08.20 att i fjol var jag hemma efter löprundan den tiden. Lite mer trögstartad nu. Lite äldre. Och en dotter som sover en timme längre. Till kl 06.

Jag har en spellista som jag alltid lyssnar på(ja alltid samma). Nu kan jag inte lyssna på den från början till slut utan måste ställa in den på shuffle play. Efter två tre gånger på en runda kan man liksom vart man ska vara när en viss låt börjar. Vid den korsningen, vid det huset typ. Lite stressande tycker jag. Därför får slumpen avgöra låtaföljden nu. Haha.

Nu sitter jag och njuter av tystnden. Storebror är på hockeyträning. Lillebror är hos en tjejkompis, tjejen han älskar. Och lillasyster sover. Görsugen på en kopp kaffe. Men om jag reser mig upp och hämtar en kopp kanske förtrollningen bryts. Så jag sitter kvar.

Hej söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar