torsdag 13 februari 2014

17 k och budapestrulle

Hade bestämt att jag skulle springa långpass i kväll, när maken kommit hem. Kl 19.00 sharp stack jag ut. 17 k var det tänkt och så blev det. Stel i ben  och axlar och allmänt trött. 17.1 km i 5.36-fart ärjag nöjd med. Har tänkt öka långpassen med en kilometer per vecka till jag är uppe i 20 k. Planen är att jag  bara ska springa max tre löppass i veckan. Ett backpass, ett långintervallpass och ett långpass. Mellanmjölkspassen kör jag alternativt.

Väl hemma så var det bara att hoppa in i duschen och sen ställa sig och göra en tårta. Budapestrulle var beställt av vår blivande sjuåring. Står och småsvär lite för mig själv när jag vispar äggvitorna. Vill liksom inte fluffa till sig. Varför? Budapestrullen vart iallafall god, om än lite seg - hepp!

Nu blir det att blåsa upp ballonger och leta reda på flaggan som m å s t e stå på kökbordet.

Hej torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar