onsdag 27 november 2013

Jag hann i alla fall att träna....

Storebror studsade till skolan i morse, som han längtat! Och så var det ju friluftsdag i dag. Skridskoåkning på Tingvalla. De två små stoppade jag ner i dubbeljoggingvagnen och tog en tur efter vi droppat storebror. När vi ändå var uppe, ute och påklädda liksom. Lämning, löpning och efter det långfrulle. Sen hoppade vi in i bilen för att handla mjölk, soprent i kylen. Och. Då. Spydde. Lillasyster. Min första tanke var, "tur att jag har hunnit träna". Och den andra tanken, "kommer jag att klara mig"? Det spörs. Nu har jag lite magsjukevaka här för mig själv. När kommer den, magsjukan. För det gör den ju. Alltid. Bilen är sanerad för andra gången den här veckan. Maken är på väg hem till verkligheten  efter en Riga-Londontripp. Nu ska jag netflixa Modern family. Hepp!

Mitt eminenta sällis idag
Kvällens vackra himmel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar