tisdag 3 september 2013

Stjärn-ol och tvåminutare


Tisdag innebär MiniaTyrer. Så också ikväll. Stjärn-ol stod på programmet idag. Man tar en karta, springer och tar en kontroll, springer tillbaka byter karta och tar en ny kontroll. Vi hann ta fem kontroller. Och det bästa med hela träningen är äpplet som man får efteråt. En riktig höjdare! Det är liksom orienteringsträning på en pinne enligt lillebror. Några bilder från kvällen:




Själv lyckades jag med konststycket att pressa in ett träningspass på kurslunchen. Vi fick "sluta" 10 minuter tidigare än planerat och vips så hade jag 60 minuter lunch. Rusade till mitt rum och bytte om. När jag kortade ner uppvärmingen, vilan och nedjoggen pressade jag träningstiden med 10 minuter. Och jag hann. Med 1 minuts marginal. Gled in och satte mig på stolen 12.49. Dagens sanning. Men fick dock äta lunchlådan (fick ingen mat på kursen) vid eftermiddagskaffet. Bananer och vatten räddade mig från hungersdöden... .

Körde 8*2 minuter med 1 minuts vila. (Skulle ha haft 1.5 min vila, men snålade som sagt in 0.5 minuter pga tidsnöden.) Hursom. Det gick bra. Snittade 3.26-3.38 på intervallerna. Tvåminutare är en väldigt bra intervalltid tycker jag. Inte korta och inte långa, man kan liksom ösa på. Hade tänkt köra 4*4 minutare men maken tyckte att det här skulle vara bättre. Bara därför liksom. Sagt och gjort.

I morgon kör jag inskolning med Lillasysteryster. Jag tar med handsprit. Japp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar