onsdag 21 augusti 2013

Skodilemma

Alltså det här med skor. Hur många par man än har så har man aldrig några som passar. Är det inte konstigt så säg?

Ska springa låååångt på lördag i Vasastafetten. Sträcka 5 som är 15 km, hu. Och vad ska jag ha för skor? Beskrivningen av sträckan låter som följer: Första delen lätt utför till Vasslan, sedan några tuffa stigningar med bl.a Lundbäcksbacken upp till Oxberg. Fin fäbodmiljö då Björnarvet passeras. Varierande underlag av asfalt, grus, bark, stig och lite myrinslag.

Jaha. Vad väljar jag för skor? Löparskor eller trailskor. Har ju båda men mina trail känns lite för ogrova då sulan är ganska "fin". Kanske jag behöver nåt lite grövre, som dessa :

Bild från sportamore.se
De här har jag:
 
Bild från sportamore.se
Funderade ett tag och beställde faktiskt de översta från Sportamore. Och nästa pilsner är ju det här med storlekar. Kollade en storleksguide och i de svarta beställde jag UK 7.5 som ska vara 26 cm, precis som min fot. Sen kom jag på att jag kunde ju kolla med de jag redan har, de röda. I dem hade jag UK 6.5, alltså de är 25 cm. Hmm? Hur går detta ihop. Skostorlekar gör mig galen!

Och jag vart lovad att få skorna på fredag! Service!

Om de inte passar får jag väl skicka tillbaka dem och ta mina gamla... .

Och det lär gå fort på sträckan. Tjejerna som var snabast i fjol snittade 4.13 per km. Blir toanödig bara jag tänker på det. Ska ladda gärnet de dagar som är kvar. Men inte med Ben och Jerry, haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar