söndag 14 april 2013

Insnöad

Brukar snöa in mig på vissa saker. Fruktsallad. TRX. Tenntrådsbroderi. Vetekuddar. You name it. Nu är jag insnodd på kardemumma, kanel och flytande honung. Kanel och kardemumma har jag alltid på frukostgröten. Kanel, kardemumma och honung har jag på kesellan. Eller som i dag, då jag blandade dessa tre i turkisk yoghurt till f r u k t s a l l a d e n .


Goaste såsen till grillat enligt mig är akaciahonung (ingen annan variant!) och turkisk yoghurt lite salt och nyriven peppar. Passar till kött, kyckling och kryddiga korvar. Lovely!

Kanel, kardemumma och vaniljpulver (inte vaniljsocker!) brukar jag också blanda ner i plättsmeten. Kidsen gillar det skarpt!


Gott!
Långpasset i dag gick tungt. Fick verkligen kämpa i dag. Det var länge sedan jag hade den känslan. Inte kul.

Kommer att hinna med tre långpass till innan Göteborgsvarvet. Skit samma om dagens pass gick trögt. Nästa kommer att gå superlätt! It´s all in the head. Liksom.

Sega i dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar