måndag 28 januari 2013

Näst intill omöjligt uppdrag...

Kom på häromdagen när jag var ute och sprang att det var väldigt länge sedan jag framkallade kort. Kort på papper. Som sätts in i ett fotoalbum. Som man sen kan bläddra i. Inte sedan typ 2009.

Sagt och gjort. Skrev upp det på stora att-göra-listan för denna veckan. Har 5141 kort på min dator, plus ett antal hundra till på externa hårddisken. Hmm. Gjorde en prioritering. Först och främst ska jag framkalla resor, barnens födslar, och deras första år. Inte så svårt. Har valt och sovrat hårt. Tycker jag. I "framkallamappen"ligger nu 741 hårt utvalda bilder. Hmm. Måste nog göra en till, ännu hårdare gallring... .

Hade tänkt köpa fotoalbum och sätta in dessa kort i också. Hur lång tid kommer inte det att ta?

Och sen tänkte jag att i samband med att jag laddar ner kort från kameran så ska jag rensa bort dubletter och alla skitkort. Hoho. Och så tänkte jag att jag regelbundet ska framkalla kort. Hoohoo.

Känns som ett omöjligt uppdrag. Men jag är på god väg... .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar