tisdag 11 december 2012

Tunglöpt

Oj. Är så nöjd att jag tog en runda med vagnen i morse, efter lämningen av Brollorna. Det var tunglöpt. Opumpade däck och moddiga vägar. Lillasysteryster sov gott, väl nedbäddad. Ovetandes om mammans  slit.

Är rätt sliten i dag. Sömnbrist... . Skulle inte vilja sticka ut på en runda nu. Maken nyss hemkommen från Stockholm. Hann med tåget (haha). Nya avgångstider. Han missade 6.38-tåget i går som numer går 6.25... . Han är inte som jag. Jag står och väntar i 20 minuter innan... . Han är tidsoptimist. Jag är tidspesimist. Kompletterar varandra rätt bra... .

Och så har även jag kommit på det fantastiska med att göra middagen på en plåt. Allt-i-ett liksom. Morötter, palsternacka, potatis, paprika, purjolök, rödlök, aubergine (stavning?) och kycklingfiléer. Röd pesto, flingsalt och svartpeppar. Swosch in i ugnen. Kall sås till, turkisk yoghurt med lite sweet chili. Gott vart det! Kan nog ge mig själv betyget 4++ av 5.

Morgonpass i morgon. Sen ska jag fixa julpresenter till lärarna på förskolan. Tog på mig det (självutnämnd...). Igen. Jag vet inte för vilken gång i ordningen. Jaja. Jag är ju ledig.

Nu ska jag halvsova framför brasan. I våra nya fotöljer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar