tisdag 27 november 2012

En eftermiddag som försvann och smällfeta möss

Kuddtyget
www.ikea.se
Hade ingen fantasi idag. Packade in kidsen i bilen efter hämtningen och så drog vi till IKEA. Jubel och klang. Fika, skumraket och mjölk. Lite lek med ritmojängen vid tygavdelningen. Jag gick runt och kollade på tyger och kuddar. När alla var nöjda bar det i väg till korvmojjen. Alla nöjda och glada. Sen vart det lite julklappsinköp. Inte alla glada men jag nöjd med två inköp.

Nu har jag piffat lite och sytt två nya kuddar till sängen. Köpte två kuddar också. Och en filt. Och värmeljus. Och Twist.

Ska fira jul med min sida i år. Här hemma. Vi köper inte julklappar till oss vuxna längre. Det har vi nog inte gjort på 10 år. Jo, en julklapp köper vi. Enligt en upprättad lista köper vi en julklapp för 400. Inga presentkort är tillåtna. Och Storasyster och jag har bestämt att till syskonbarnen köper vi för 150 kronor per onge. Bra tycker jag.

Maken och jag ska byta julklappar i år. Det har vi inte heller gjort på några år. Eller det har vi ju egentligen, för jag har köpt åt honom för jag vet att han kommer att köpa åt mig. Fast vi bestämt att inte ska köpa nåt. Liksom. Så. I alla fall så har jag en låååång önskelista... .

Och mössen i vedboden måste vara smällfeta vid det här laget. Har laddat om tre fällor F E M gånger nu idag. Jäkligt smarta möss eller dåliga fällor?! Men nu har jag mixtrat lite med fällorna och H O P P A S att jävlarna åker dit! 

En fundering dock. Lockar man hit mössen med fällor gillrade med mat eller lallar dom omkring i vedboden ändå!? Fundera på den!


3 kommentarer:

  1. Har du såna blåa moderna fällor i plast. Garanterat att dom fastnar Man slipper den där bygeln.Jättebra!köpte mina på färg affären./ lalla

    SvaraRadera
  2. Dom gillar Plopp, tro det eller ej.
    Ett tips från anticimex...

    Kram // Lotta

    SvaraRadera