måndag 22 oktober 2012

Streptokocker och julmagasin

Nu har den kommit. Allers julmagasin. När barnen med de gyllene lockarna sover ska jag tända en brasa, koka lite te och bläddra och längta. Till  jul. Haha!

Och Storebror fick jag med mig hem igen efter lämning. Sa att han hade ont i halsen och inte orkade så han kom med hem på retur (kunde han inte ha sagt det innan vi gick...?!) Och halsprov har vi varit och tagit. Och ja, det var streptokocker. Nu är de fyra på avdelningen som är hemma med det. Och jag har bestämt att jag INTE ska bli sjuk.

Och nu vet jag vem som driver upp tempot här hemma. Kungen! Han fick vara kvar på förskolan. Lugna gatan alltså när bara Storebror och Yster är hemma. Storebror kollade på film, Yster sussade i vagnen och jag fick mig lite träning. Cykelintervaller i tabataform (kanske inte så lyckat men passet gick undan... ) Och så lite styrka på det!

Och min klipptid hänger lite löst just nu. Ahhhh! Avboka för tredje gången? Kommer ALDRIG i väg! Det är liksom mössa som gäller nu asså!

KAFFE!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar