lördag 20 oktober 2012

Grisintervaller i grisväder och positivt tänkande!

Springa utan vagn. Går det? HAHA. Det var ett tag sedan nu men i dag bar det av! Efter matlagning, till en middagsbjudning som fick ställas in pga krasslig Storebror, stack jag ut. Regn och mycket leriga vägar på I2-skogen väntade. Planen var 4*4-intervaller och så blev det. 4.12, 4.14, 4.32 och 4.08 snittade jag. Vilade 2 minuter mellan varje. Gåvila. Ska väl egentligen vara joggvila... . Det var ett tag sedan jag körde intervaller, svårt med intervaller med vagnen...(eller?).

4 minuter är långt och jobbigt. Men det gäller att tänka positivt. Men det är rätt lätt med 4*4 tycker jag. Första intervallen måste man ju alltid göra. Öppna dörren liksom. Andra intervallen då kan man tänka att när den är gjord så har man gjort hälften. Sen då, tredje intervallen kan man tänka är den näst sista och efter den så är det bara en kvar. Fjärde, sista och sen är man klar. Liksom. Jubel och klang! Bara nedjoggen kvar!

Och det här med tider och distanser. Runkeeper. Glädjemätare?! Helt plötsligt så kan alla göra milen under 50. Sant eller glädjemätare? Det spörs. Tacka vet jag uppmätta, stegade tusingar (typ). Då blir det ingen snack om saken. Många verkar dissa Runkeeper då den ofta visar fel och exempelvis inte tål att vara under för många lager kläder?! Men ändock används den.

Nåt som jag går i gång. (För att inte tala om folk som går i skidspåren och framförallt dom som går med HUNDAR i samma skidspår, grrr. Det tar vi en annan gång.) Hur mycket måste man träna för att komma under 40 minuter på milen? Jag har gjort 37.08 på kontrollmätt mil. Och 1.23 på halvmaran. Det var 1999... (ja, så gammal är jag...). Har kollat mina gamla träningsdagböcker. Snittade nog 6-9 pass i veckan. Nu springer många vad det verkar, stänklätt, under 40 med "bara" 3-4 löppass i veckan. Antingen var jag totalt talanglös eller så gjorde jag nåt generalfel. Eller kanske det var en kombo?! HAHA! Karma?

Två utdrag från min träningsdagbok anno 1999.
En vanlig vecka 1999...
Och en till...

Middagen då. Kokade högrev i fyra timmar och den vart SÅ god! Recept finns här http://www.ica.se/recept/jazzig-chili-715437/

Nu blir det ett glas vin och Lewis på tv:n. Min lördag det!

(ps. använd cykelhjälm och lysen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar