söndag 23 september 2012

Forshaga-sisu och norrländskt jävlar annama!


Sälenweekend! Så skönt. Trodde i mitt stilla sinne att det skulle bli en vacker septemberhelg med hög klar luft, blå himmel och sol. Kanske 10 grader varmt. Vindstilla. Träden i sprakande färger. HAHA! SÅ fel! I stället var det låga moln, två grader när vi vaknade. Ett lätt lätt regn. Och annat var det uppe på fjället.... . Men hur som. En skön helg!

Vi startade lördagen med en luuuugn morgon. Sen packade vi oss i väg till Experium för bad. Maken och brollorna badade. Tjejerna gick och hämtade nummerlappen vid starten till Salomon Trail Tour. 

Sen en snabb lunch och iväg till starten. Väl på plats insåg jag snabbt att jag var den mest oflaschiga traillöparen... . Jag hade på tok för lite gore-tex, funktionskläder och bandanas och allt annat nödvändigt man behöver.... . Bra skor och en bra sport-bh. Thats it! Och förstås lite annat uppepå det. Men visst är det kul med snygga träningskläder! Även bland orienterarna verkar det vara förbi med urtvättade, illaluktande och trasiga superunderställströjor. Och tajts i brungråa färger som en gång varit i sprakande neonfärger! Rätta mig om jag har fel..., hehe?!

Loppet. Sprang 10 km. Banan började med cirka två km uppförslöpning. Gick på knappa 15 minuter. Därefter stig/spång/terräng-löpning i medvind och lätt regn. När vi vände tillbaka efter cirka 5,5 km så vart det motvind och SNÖ! Därefter sidovind och snö/regn. När det snöade och blåste som mest skänkte jag en tanke till den idiotkille som startade i 21 km-lopper i linne och knälånga tights. Idioti!

Jag sprang på så gott jag kunde. Snittade 5.45 per km (första 2 på 15 dårå). Fick aldrig någon dipp utan jag gnetade på i ett, vad det kändes som, jämt tempo. 

Kom 6:a på tiden 59.26. Dryga 8 minuter efter segraren. Resultatlista

I mål stod fansen i rad. Jubel och klang när jag kom i mål. Kungen ville ha en korv. Och så klart jag fixade det. Korven var nämligen bara till de som tävlade. Och till barn vars föräldrar kände korvtanten. Idioti 2. 

Väl ombytt till varma och torra kläder var det makens tur att sätta sig på cykeln och trampa i väg. Jag och kidsen styrde till macken för att införskaffa lördagsgodis. Väl hemma mulade vi oss allt. På typ två minuter. Väldigt välförtjänt! Sen bjöd maken på middag på Appetito. Jomantackar! 

Bildkavalkad:

I mål. Trött och nöjd 6:a. 
Taggade före start!
Starten har gått!
Det går uppför!
Fansen!
Trött och glad! 
Forshaga-sisu och norrländskt jävlar anamma!
Kastar lite sten i väntan på mamma!

Jubel och klang. Mamma i mål!
Testkörd. I dag. Funkade perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar