söndag 12 augusti 2012

Transportcykling och terränglopp

Maken drog i väg på cykeln kl 08.00. Vi skulle ses i Edane vid 11.30 tiden. Lars hade kollat ut en tripp på kartan som var cirka 10 mil.

Jag och och kidsen packade bilen full med matsäck, springkläder och allt annat. Brunskogsloppet hägrade. Vi satt i bilen 10.30.

En TRÖTT man kom till Edane vid 12. Några missar med grusväg gjorde turen lite längre och han fick vända några gånger. Efter dusch tog han över kidsen och jag startade loppet.

Jättefint TERRÄNGLOPP! Lite asfalt, lite grusväg och lite lerig stig. Bra blandning! Mona vann, som vanligt. Jag tvåa på 41.59. Men knappade in en minut och var bara två efter denna gång. Närmar mig...

Sen knökade vi in oss i bilen och drog norröver till Östmark och hälsade på bekanta som nyss fått barn. Mat, fika med småbröd och bullar, det godaste kakfat jag ätit på lääääänge! Och efterlängtat bad för brollorna.

Vid 21-tiden rullade vi hem. En helt underbar dag med mycket innehåll. Och solen var med oss hela dagen!

Idag söndag ska vi njuta av sista dagen på semestern.

Dagens träning: cykel.

Nu KAFFE!












1 kommentar:

  1. Härligt jobbat i Brunskogsskogen! Och vilken fin dag. :) För egen del blev det helt tävlings- och löpningsfritt igår, behövdes kanske efter banloppet i torsdags. Det gick lite trögt över de 25 varven, men gjorde ändå ett väldigt jämnt lopp, så jag är nöjd! Trivs ju ändå bäst i skog och mark. :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera