lördag 21 juli 2012

På plats och undrens tid är inte förbi

Nu. Nu har vi installerat oss i stugan på Smågårde stugby på Gotland. Brollorna har hunnit bada, maken tränat. vi har lagat middag till oss och svägerskan med familj, kidsen har badat igen och nu har vi precis gått in. KALLT ute!

I morgon tänkte jag bege mig ut och träna i ottan. Intervaller och lite bålstyrka efter det.

Dagen tillbringar vi förhoppningsvis på stranden, med kaffe och mackor, hinkar och spadar och GLASS!

Och undrens tid är inte förbi. Storebror såg några killar spela fotboll utanför vår stuga. Han sa att han skulle gå ut och fråga om han fick vara med. Tjena, tänkte jag. Med händerna i fickorna, lätt tillbakalutad släntrade han ut till fotbollskillarna och sa "Hej, får jag vara med?!" Jag stod i köksfönstret och såg nog ut som en fågelholk. Sen spelade han med killarna och var supernöjd. Jag också!

Nu läggdags och man kan ju alltid hoppas på fint väder i morgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar