måndag 25 juni 2012

Regn, hemmaträning och reparatörer

Oj vad det regnar. Det är ingen vidare start på semestern. Kan ju liksom inte undgå någon det här med vädret. Så typsikt svenskt att hänga upp sig på det, man kan ju liksom inte rå på det! Storebror frågar ungefär två gånger per dag när det är sommar. Jag svarar -nu. Men, säger han, det är ju inte varmt. Nä.

I fjol den här dagen var jag och bästa Eva med barnen på Bomsta och badade. Så varmt! Så ljuvligt. Så skönt! Vi var där i tre dagar i sträck. Och barnen pratar om det än. Känns långt borta nu. MEN snart kommer nog den där ryssvärmen. Vänta bara!

Har tränat. Brollorna lekte så bra så jag passade på att ta fram träningsgrejorna och körde mitt pass. Systeryster ligger ute i vagnen och snusar i den syrerika luften. Så nu är jag på gott humör!

Tvättmaskinen, tvättmaskinen. Ahhh! Efter några dagar på tur har man en ganska stor tvätthög. Och då valde tvättmaskinen att stanna. Shit asså! Trumman liksom fastnade. Fast säljaren sa att den inte kunde göra det (lättlurad?). Visserligen är den nu sex år och då anses man gammal om man räknar i tvättmaskinsår. Reparatören kommer på fredag. FREDAG! Och Kungen som håller på att bli rumsren...

Och nu måste jag agera reparatör. Laga lego. Har några farkoster som kraschat och som Storebror vill att jag ska laga. NU!


Den här dagen i fjol...
Plikten kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar