lördag 19 maj 2012

Mutor och hot

Mutor och hot. För att få barnen att göra som man vill. Det är grejer det!

Mutor: kan vara en ny tandborste på matafären, om barnen gör som jag säger. Funkar fortfarande, jippi!. Eller som i dag. "Om ni duschar NU får ni använda de nya tvättsvamparna och skura duschkabinen..." Kungen: "Acka, skura, jaaaaa!" Läst någonstans att men INTE ska använda mutor. Pfff.

Hot: om ni inte städar ert rum NU kastar jag bort ALLT och visar en plastpåse! Då kan det hända nåt. I alla fall Storebror reagerar. Kungen däremot funkar inga hot på. Som i morse. Jag: om du inte äter upp frukosten (ätit en myrtugga på mackan under 30 minuter) så får du inget lördagsgodis, det vill du väl ha? Nääää, inte ha! Nähepp... .

Hoten måste ju också verkställas i bland. För att statuera exempel. Men det har jag inte lyckats med än... . Kungen har läst av mig och VET att det där lördagsgodiset, eller vad det kan vara, det får jag ändå. Storebror som är SÅ snäll, vill inte riskera nåt... .

Erkännas bör att nu när de ligger och sover så snällt och är SÅ fina, både på utsidan och insidan, då får mamman dåligt samvete för de eventuella hot som delats ut under dagen. Mina älskade ungar!

För det är väl inte bara jag som mutar och hotar? Väl?

Dagens träning vart 45 minuters distans i skogen och 20 minuters bålstyrka.

I morgon drar maken till Peru.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar