måndag 14 maj 2012

Extra minne

Har äntligen fått fingrarna ur och kommit ikapp med att kopierat ner alla tusentals kort på den externa hårddisken. Fan, om Macen skulle paja och alla kort försvann. Det har hänt en gång och får ALDRIG hända igen (inte Macen som pajade dock.) Nu är nästa sak på to do-listan att gå igen om korten och sortera in i mappar. Nu har jag bara laddat ner alla i en enda fil. Drömmen är att sortera efter händelser. Hmmm. Jo, knäpp ordning att första kopiera och sen sortera. Men om jag känner mig själv så kan denna härna´ sorteringen ta lite tid och under den tiden kan saker och ting hända... .

Extra kära kort som bröllopskorten och barnens födslar har jag på tre olika ställen. På Macen, på den externa hårddisken, på dvd och på sticka som ligger (låg, nu i arbetsväskan i förrådet) på jobbet. Fyra ställen vart det till och med... . Bäst att ta det säkra före.... .

Dagens träning: tur med kärran och sen lite styrka på det. Lovely!

Nu en kopp rött te medan jag lurar på hur sorteringen ska se ut, hmmm.

Har nog missat den här...

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar