söndag 5 februari 2012

Mini-spa. Typ.

Eller vad ska man kalla det? Tillfället poppade upp när maken och guldgossarna skruvade ihop lådorna till Kungens nya säng. 15 min totalt med att fila och skrubba fötterna, duscha HETT och LÄÄÄÄNGE (röda ploppen intyckt och i bott alltså, så varmt...), smörja kropp och fötterna. Jag må duscha varmt och länge,  jaja, men jag köper ALLTID kravmärkta produkter när det finns som alternativ, jag sorterar sopor och cyklar osv. Det kompenserar det hela rätt bra tror jag. Och att maken, effektivitetsminister, duschar på typ 30 sekunder. Blir en hyfsad medeltid.

Det och choklad är mina stora laster. Och förresten. I kylen ligger en kylskåpskall Marabou helnöt och väntar. Tjoho!

För övrigt har jag faktiskt legat på sängen och VILAT i dag. När hände det sist? Trött och förkyld. Och allt detta på 2012-års finaste vinterdag? Några centimeter nysnö, -7 grader och sol. Piggade på mig lite till eftermiddagen då jag och barnen snörade ihop snowracern och pulkan till ett tåg och drog ut i vintern.

Söndagsbestyren behöver jag inte skriva om....

Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar