fredag 23 december 2011

Bättre begagnad

En bättre begagnad fjällpulken väntar i Skidshopen på Högis. 1800 spänn. Tror att det är ett bra pris. När jag beställt och gjort upp med säljaren så kläcker maken ur sig; "Och vart ska vi ha den"? Ja, ehh, jo i förrådet? "Lycka till", sa han bara...

addnature.com


Sälen hägrar över nyår. Kallt och snö. I like! Undrar om man orkar repa lite lagg med TJOCKMAGEN!

Jo, magen är verkligen STOOOOR! Minns inte att jag var så här med de andra två. Liksom mer osmidig. Den här bäbisen verkar vilja ligga utanpå revbenen?! Min barnmorska sa att jag bara har mage (hoho, jojo) och bäbisen trycker på direkt på revbenen. Feta kvinnor (ja, hon sa det) har en eller flera  fettvalkar som först tar emot så det är lite mjukare mot revbenen och då gör det inte lika ont. Hmmm. Dom vet vad dom ska säga för att man ska gå lite "gladare" från mvc.

Maken sa att han skulle vara hemma redan kl 12:00 Moahahaha! Läs: går från jobbet kl 12:00 (efter jag påmint honom om att han åker buss i dag), sen kommer några kollegor som "bara ska fråga...", sen kommer han på att han ska klippa sig och sen köpa en julklapp åt mig. Tar bussen och hemma kl 14:15. Jomen ändå, det är nog en typ av rekordtid att komma hem en fredag. Komma hem tidigt brukar annars vara 16:00. I bästa fall.

Men nu är det jul! Så: Stressa inte. Kör försiktigt! Ta hand om varandra! Var tacksamma! Julen är barnens högtid! NJUT!

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar