måndag 6 december 2010

Nytt recept!

Så här fina blir mina glutenfria pannkakor också. Faktiskt!

Onsdagsgörat har blivit måndagsgöra. Pannkakor står på menyn i morgon tisdag. Eftersom barnen allt som oftast äter pannkisar på dagis på torsdagar får vi här hemma ta pannkaksmiddag på tisdagar! Och så som jag är fixar jag detta dagen innan.... .

Nytt recept alltså, på mina glutenfria pannkakor. 2,5-3 dl Sempers fin mix och 1 dl Carlshamns havremjöl fullkorn, 1 liter mjölk och 4 ägg. Plus en skvätt salt, efter smak. Sylt och grädde. Mmmmm.

Har aldrig använt Carlshamns produkter förut. Ska ringa Storebrors dietist i morgon (huga!) och förnya livsmedelsanvisningen och passar på att fråga om man kan få ut deras (nya) produkter.

Nästan glömt att jag hann med ett styrkepass på SATS på lunchen.

Lugna gatan framför tv: n.

SNART fredag. Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar