lördag 4 december 2010

Lördag = pysseldag

Oj! Veckorna verkligen rusar fram. Har nu jobbat på MSB i två månader. Och när jag tror mig fått koll på saker och ting händer nått och vips så är man lika förvirrad som första dagen. Typ.

I dag har vi varit inne och julpysslat. Hela familjen. Hade tänkt vara ute men på förmiddagen hade vi dryga -15 grader (kan man säga så?). Vad pysslade vi med då. Jo. Vi har målat bokstäver (ho ho ho) i silver som jag nu precis satt upp på väggen (ja Ida ;-) ). Sen har vi målat/limmat/klistrat märken på strutar som vi ska hänga i granen. Kungen var med också med på detta och limmade med glitterlimm. Jättenöjd. Och lite väl tyst. När jag kollade på honom satt han och sög på guldklisterlimmet.... . In med papper i munnen och torka. Men lika glad var han ändå. Sen lackade (haha) Kungen ur och fick inte vara med längre. Då pysslade Storebror och jag vidare och pimpade en pinne (en av typ tusen som han bär hem). Äpplen och kanelstänger. Ett flygplan sa Storebror. Nä. Jag tycker den vart jättefin! Superstolt mamma!

Pimpad pinne
Efter lunch gick de stora killarna ut och åkte pulka. Jag plockade (evighetsgöra) medan Kungen sov.

Maken har grabb(gubb)kväll. Jag dricker Amarone och bockar av saker på att-göra-listan.  Har bränt dvds med ungefär 5000 kort, fixat kort till barnens portifolios till dagis och valt ut kort till Kungens album om hans första år (som han skulle ha fått den 17 september). Och fixar nu med julkorten.

I morgon blir det julbord på Café August. Barnvakt fixad. LUGNT med andra ord. Fick nyss mess från barnvakten. Hon har bakat glutenfria lussebullar till Storebror! DET kallar jag en toppenbarnavakt!

Första långpasset i morgon bitti kl 08.30. Sist jag sprang långpass var nog i maj.... . Lovely! Icebug eller Nike Air Pegasus Gore-Tex Trail Running?! Återstår att se.


Ute snöar det och det är -6 grader. 

Appelqvistarna har haft en kanonlördag!

Hoppas ni därute också haft en bra dag!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar