söndag 28 november 2010

Advent och skidrea!

'
Första ljuset är tänt!

Åter hemma efter en härlig weekend i Sälen. Allt har varit bra. Men kallt. Och hostan har släppt. Götebo.....!

-17, snö och blåst gjorde att vi på fredagen badade på Experium, som jag tidigare skrivit. På lördagen tänkte vi hyra skidor på Högis för att sedan ta bilen till Lindvallen och åka slalom. Storgrabbarna alltså. Men, vi köpte hela kitet istället. Det var ju REA! Vi köpte stavar, pjäxor och skidor. Mitt gick på 3000 kr! Nya stavar och pjäxor men skidorna var begagnade testskidor. Körda typ 10 gånger. 1000 spänn! Då kan man bara inte låta bli, eller hur?! Så nu är julklapparna till oss klara! (Behöver jag nämna att makens utrustning blev liiiite dyrare. Typiskt va`?!)

Satt faktiskt och såg på gudstjänsten (!) på svt i morse. Det var från Domkyrkan i Karlstad. En före detta kollega från Teknik- och fastighet skulle vara med och sjunga i en av körerna. Såg tre MSB-kollegor och ett par till som jag känner! Väldigt fint faktiskt!

I dag var det ännu mer blåsigt och snöigt. Vi vart inne hela förmiddagen och styrde sedan söderut efter lunch. Väl hemma hade TOMTEN varit här och hängt upp adventsstrumpor! Men!? Blir ingen adventskalender för barnen i år. Tänkte köra med ett nytt koncept. Adventsstrumpor. Får en liten sak till varje advent i stället. I dag hade tomten kommit med målarböcker. Mycket uppskattat. Till och med av Kungen. Tills han kom på att det var VÄLDIGT kul att rita med tuschpennor på magen.... .


Maken spelar innebandy. Själv ska jag läsa tidningen med en kopp varm te för att sen förbereda mig inför en (kort!) dragning för ledningsgruppen. Ledningens genomgång..., kort som sagt. Den historien tar vi en annan gång.

Myspys på er alla där ute i advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar