lördag 9 oktober 2010

Vattenläcka!

I går, knackade det på dörren på en sådär konstig tid. Hälften av barnen sov, andra hälften höll på att sövas. Jag rusade till dörren. Där stod grannen. Öh, jag tror det är en vattenläcka på vägen precis utanför ert garage. Tappa upp vatten så ni har till kaffet i morgon (tänk värmländsk dialekt). Ehhh, ok. Tack! Fylla på fylla fylla på på vatten i allt som jag hittar! Sen ser jag fler grannar ute. Jag går ut. Mycket riktigt. Vatten sipprar upp ur asfalten precis bakom Audin. Bästa att flytta den.... . Maken kommer ut. Släpvagnen flyttas som är FULL med täckbark. Kommunkille kommer. JA, det är en läcka. Sen, kl 20 drygt, kan vi sätta oss och äta våra havskräftor och dricka vin. Jusstja. Fyller badkaret med vatten också. Så vi kan spola toaletterna. Ser del tre av Gudfadern. Så himla bra. Smågodis och inser efter kl 23 att det är över en timme kvar av filmen. U´natt!

Lördag morgon. Kl 06. Kungen vaknar. Samma kommunkille ute. 06.30 kommer grävmaskinen. Börjar gräva 07. Barnen sitter på första parkett. Gör frukost. Sen fyller dom plötsligt igen hålet. Vattnet påkopplat. Redan klara?! Onej. Nytt hål grävs. Vattnet borta igen. Framåt 12 konstaterar dom att läckan är funnen. Och vi verkar få en ny trottoar vilket är MYCKET bra. Hela vägen (halva ialla fall) uppgrävd. Traktorer, slammsug, och lastbilar och grannar ute. Fullt ös! Fortfarande inget vatten. Maken och Storebror har farit till bekanta och duschat. Här är vi nu! Rapport slut.


2000 besökare! TJOHO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar