lördag 23 oktober 2010

Barnvakt

Maken och jag har varit på middag hos landshövdingen i residenset, joråseru! Mycket trevligt. Hade anlitat barnvakt för första gången ever. Måste bli så om man ska ta sig ut på nåt´ och inte har släkten på samma ort (MEN det är inte lätt att få fingrarna ur och fixa det, barnvakt alltså! Det är inte BARA!). Och barnen skötte sig exemplariskt. Kungen sövde vi innan vi gick och Storebror somnade 19.10 (middagsbjudningen startade 19). Och barnvakten Johanna var underbar! En pärla! Måste erkänna att jag var rätt nervös och hade lite svårt att koppla bort tankarna på barnen! Men det gick bra och Johanna kommer att få mer uppdrag! Nästa är den 6 november då vi ska på Björn Skifs tillsammans med delar av FBK (Heja TIMRÅ!).

Men Kungen var inte lika exemplarisk på lördagen då han vaknade 05.10. Och jag somnade 01.00. Say no more!

Lördagen var uppbokad med dop. Långt in i skogen bar det av till en väldigt vacker kyrka i Bjurtjärn. Huvudpersonen, Ida Elsa Rosa, skötte sig galant. Inte ett pip. Helnöjd hela ceremonin. Sen bar det av till Kaprifolgatan för mat och kakor och bullar och tårta. Nu är man proppmätt med stort P. Kanongott! Tackåtack!

Känns som om det blir en tidig kväll. Saknar några timmars sömn... . Just. Hann med en timmes löpning på förmiddagen också. SKÖÖÖÖNT! Det var nog tack vare den rundan som jag överlevde dagen.

Nu ska jag ut i frysen och hämta nåt´ älgkött som jag kan tillaga i môra. (Därav bilden, som jag inte fotat själv. Vet inte vart den kommer ifrån.) Svärföräldrarna är på ingång!

I morgon väntar nya utmaningar!

LOVE,
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar