måndag 3 maj 2010

Sol, sol jättesköna sol...

Solen är bra, sol vill vi ha, sol, sol jättesköna sol.

Minns ni den från lågstadiet? Undrans om det inte var Sigrid som lärde oss den sången? Minns inte resten av verserna men mer behövs inte idag. Har varit en kanondag. SOL! Har varit ute hela eftermiddgen med killarna. Picknick i lekparken och Kungen sov läääänge på eftermiddagen (skönt).

Fick ett litet pysselryck i eftermiddag. Har klippt lite vimplar. Ska bara sättas i hop... .

Nu ska det fikas och ses på Winter.

FIKA!

Puss och kram!

5 kommentarer:

  1. När vi går i solen så sjunger vi så här, sol, sol, jättesköna sol. Du värmer vårt land och du är så populär. Sol sol jättesköna sol...

    Kan det stämma=)

    Kram Linda E

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen den! Och jag har också lärt mig den av en Sigrid (lärare) uppe i Norrland för länge sen, men det kan väl aldrig vara samma?? :)

    Kram löpar-Sigrid (inte varje dag mitt namn är i fokus ;) )

    ps. Jag körde lunchlöpning idag, oh vad skönt i solen!! Men i norr har första snön fallit idag, så snart är det vinter!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir MYCKET snö i år!

    SvaraRadera
  4. Ja, mycket snö får det gärna bli! Lite förvirrat insåg jag precis att jag lyckats få fram och läsa och kommentera ett två år gammalt inlägg. :D (Teknikens under?! Våra datorer här i bygget har varit lite sega och trixiga senaste dagarna... Nu blir det helgledigt både för mig och dem!)

    SvaraRadera