torsdag 22 april 2010

Tomtar på loftet...

... kanske man har ibland. Men just nu har vi en musj*vel som irrar omkring och låter som en hel armé i taket i tvättstugan/groventren. Nu! Det finns ju massor att äta ute och varmt (hyfsat) är det ju också! Har gillrat en fälla sedan i förrgår. Och ¤#"#¤"#¤"-musen har bara ätit upp all ost. Limmade till och med fast ostbiten i dag. Men ingen mus i fällan. "%"#%"#-musen är säkert jättemätt, nöjd och glad. Efter lite besiktning och meck med fällan insåg jag att den inte funkar längre. Och ensam är jag hemma också. Får inte tag på nån fälla ikväll. Har gillrat en vattenhink med en bit ost på en pinne. Om "#¤¤%¤##¤&&-musen är sugen (vilket han verkar vara) kanske han ger sig ut på pinnen och druttar i. HA! (Känner mig lite som moster på Medborgargatan. Hon kan allt om hur man fångar möss). Återkommer med resultatet (positivt HOPPAS jag).

Kungen sov hela natten i natt. HOPPSAN! Somnade ikväll kl 18.10. Hmm. Kan succén upprepas?

Nu kan jag stryka nr 6 på listan. Tackkorten färdigskrivna och ska bara postas.

FIKA!!!!

Puss och kram!

3 kommentarer:

  1. Ett tips som verkligen fungerar är att ladda musfällan med Plopp. Dom älskra när det är kladdigt. Vi har fångat många möss på våran krypvind med detta.
    Jaga lugnt!
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag önskar god jakt lycka
    Vi har provat samma typ av bete som Lotta fast ett annat märke Raider !!!
    Har tagit många möss i Fågelharn med barnens lördagsgodis !!

    Du kan väl ha en utvärdering här sen och kolla vad som funkar bäst!!
    Sen tror jag Annika att det är djuren som vill vara nära dig dom känner att du har ett fint och varmt hjärta!!!

    Har varit på skolan idag en språk lärare som berättade om vikten av att läsa högt för barnen Detta för att grundlägga språkförtåelsen vidare i livet och sen kunskaps intaget av kunskap i skolan.
    Om man läser högt för sina bar 1 tim om dagen de första 6 åren har barnen med sig 2190 timmar läsning (sen tillkommer förskole läsn)detta ger dem ett enormt försprång i ordförståelse. DVS LÄS LÄS OCH LÄS Det är det bästa skolförberedande vi kan ge våra barn !!

    Mer böcer åt alla barn jag är frälst igen !!
    Kramar Lalla

    SvaraRadera