söndag 7 mars 2010

Snart är det jympaskor,- tjocktröja- och västväder!


När man var liten och fick börja ha jympaskor, tjocktröja och väst, då var det vår! Än dröjer det dock. Farbröderna på gatan hjälper våren lite på traven. Hackar och spettar bort is från gatan och brunnslock. Jag ställer ut en liten påsklilja på bron för att få rätt känsla (hm, glömde att ta in den i fredags... , men nu har min mamma varit och ansat lite på den så nu har den piggnat på sig). Grannfrun och jag fixade lite fika som vi tog med oss till pulkabacken i torsdags. Gott men typiskt att det skulle blåsa just den dagen!

Har haft besök av mina föräldrar från Sundsvall i helgen! Härligt! Han göra lite ärenden på lördagen maken och jag. Barnvakt är inget man är bortskämd med. Var till Mio och beställde möbler. Soffa och soffbord. Sex veckors leveranstid! Som vanligt när mamma och pappa är här blir det god mat (som mamma har med sig!) och prat. MYSIGT! Och mamma och pappa passar upp och skämmer bort oss lite!

Har i dag varit ute på ett långdistanspass, träning inför Göteborgsvarvet. Sprang ut till Zackristadalsudden och kollade på det nya området. Kan konstatera att det är VÄLDIGT trångt mellan husen. Skulle inte vilja betala tre mille för att bo så. Man kan nästan be grannen skicka saltet! Men miljön är det dock inget fel på!

Outfiten i dag är en oversized jeansskjorta, linne och tajts. Riktigt snyggt tycker jag! Lyckades vara ren och fläckfri tills fem minuter innan lillebror skulle sova. Rapade upp gröt. Hmm.

Nu är det horisontalläge framför soffan.
Kanske man skulle be maken om en espresso av Löfbergs Lilas Black Mystery hela bönor?!
Livskvalitet!
Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar