söndag 19 januari 2014

Bio, testrunda och söndagsmiddag

I lördags var jag och brollorna på bio. Bamse och tjuvstaden. Den var bra tycker jag fast jag somnade två gånger... . Präktigt, gulligt, lite spännande(!) och alltid med en sensmoral.  En fundering. Alla honungsburkar som Bamse slänger bort när han dunderladdat sig. Vart tar de vägen?

Efter bion lufsade jag ut på en testrunda. Som jag gruvat mig! Hade egentligen hela dagen på mig att sticka ut, men som sagt. Gruvsamt! Men det gick bra! Lite stelt i ländryggen och stel rent allmänt. Direkt när jag kom hem värmde jag en vetekudde som jag gick runt med på höften ett tag. Sen rullade jag mig lite på foamrollern. Aj. I dag känns det till och med bättre än i n n a n passet igår. Inte lika stel, eller rättare knappt stel alls. Men här ska skyndas långsamt. JA. Jag har sagt det förr... .

Jag är ju lite för söndagsmiddagar. Idag kockade jag ihop en älggryta, ris, broccoli och avocadoröra. Till efterrätt gjorde jag en glassvariant men vispad grädde, turkisk yoghurt, vaniljpulver och frysta blåbär. Söndagsmiddagarna äts vid stora bordet i vardagsrummet. Brollorna tror alltid att mormor ska komma när jag dukar där(?).

Nu är allt färdigplockat och vi är redo för måndag och en ny arbetsvecka.

Hej söndag!

Coola killar på Bamsefilmen.
Pirrigt innan testrundan.
Efterrätten tar form.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar