lördag 16 november 2013

Pulka, snöpuls, våfflor och sovmorgon

Sovmorgon till 8.20! Tack för det! Vaknade som en ny människa. Efter långfrulle rotade vi reda på pulkor och stjärtlappar och begav oss ut i "snön". Typ en decimeter här och där. Och ja. Det var två som kom trippandes på längdskidor. Vi anar vilka det var... .

Efter nån timme i backen promenerade vi till Gammelgården för lunch bestående av våfflor, soppa och choklad med vispgrädde. Lyx!

När Yster somnat och Brollorna satt och mulade i sig lördagsgodis stack jag ut på en 50 minuter lång mysrunda, med snöpuls. Så jäkla underbart! Foten kändes kanon!

Nu står det en lammgryta och puttrar på spisen. Det går bra nu.





















4 kommentarer:

  1. Härligt! Jag funderar just på att införskaffa ett par Speedcross för att ha i terräng och i snö, det som oroar mej något är att Löplabbet inte har de med som alternativ till damer över 65 kg. Upplever du dämpningen som dålig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är positivt överraskad att dämpningen var så bra! Jag sprang sista tre km på asfalt i lördags och reagerade på just dämpningen. Däremot känns de lite "höga". Nån har sagt till mig att man kan lätt vricka sig med dem. Men nåt sånt kände inte jag av under mina två pass i helgen.

    SvaraRadera
  3. Kanske ska slå till då trots att jag inte väger under 65, till 65 kg lär jag nog aldrig komma ändå! Är de normala i storleken?

    SvaraRadera