torsdag 4 april 2013

Startmilen


Den här magsjukan kom ju olägligt. Precis, magsjukor kommer ju aldrig lägligt liksom.

Och jag ska faktiskt göra tävlingspremiär på lördag. Startmilen i Örebro. Åker med min löparklubb SISU Forshaga, i minbuss. Ska bli så kul. Dels att lära känna lite nytt folk, tävla och få lite av den berömda egentiden... .

Hade tänkt ut en så bra uppladdning inför tävlingen. Träna på rätt mycket i Sälen och början på den här veckan för att sen lätta upp på onsdag, fartlek i dag torsdag och vila fredag. Men planer är väl till för att ändras. Tataaa!

Sprang mina tyngsta 30 minuter i går. Ever. Shit asså! Men det gick betydligt lättare i dag med vagnen (bild). Kapar jag en minut per kilometer på lördag får jag vara nöjd. Har ingen aning om var jag står i löpformen nu. Inte innan magsjukan heller.

Maken är i Luleå och har fått se FBK loosa. Och kidsen somnade tidigt så då passade jag på att köra det ultimata trx-passet för rygg, bröst och armar och core i tabataform. 30 minuter, tjoff tjoff (gjorden inte svängövningen, har inte plats för den...).

Har nu påbörjat uppladdningen inför lördagen, hehe. Brukar ju gå så lätt när jag springer långpass på söndagar. Måste ju bero på den stora gorrapåsen jag äter på fredagen...?! Så varför inte ladda med en stor gorrapåse så här två dagar innan... .
Minus en minut per kilometer
på lördag... , tack.


1 kommentar:

  1. Men hallå! Hurär det med egenkännedomen -
    1 minut mindre per km hmm...
    Jag är så himla imponerad GRATTIS / Håkan A

    SvaraRadera