söndag 28 april 2013

Bara två kvar nu

Tredje sista långdistanspasset innan Göteborgsvarvet. Stack ut kl 07 i morse och snurrade 20 km i vackra Långedrag. Nu är det bara två långa pass kvar. Näst sista passet river jag av kommande helg i Sundsvall. Får återuppliva nån gammal runda, haha.

Sista passet blir söndagen innan. Sen blir det att vila och ladda järnet. Men man ska absolut inte göra nåt annat än inför ett vanligt långpass. Typ smörja in fötterna för att man läst att det är bra eller äta paprika på frukostmackan bara för att det är gott, för att sen springa och rapa paprika i 21 km. Typ. Eller köpa nya strumpor eller sport-bh. Jag brukar springa tävling i gamla goa och gärna använda strumpor. Samma sak gäller med sport-bhn. Inget nytt. Gammalt och välkänt för att undvika skav och obehag.

Kidsen och jag hoppade konfirmationen och högmässan i dag. Vi hängde i lekparken i stället (och frös). Maken fick representera oss. Sen gofika och surr och skratt med svågrar, svägerskor, farmor och farfar och alla kussar. Det är inte så ofta vi ses, tyvärr, men när vi väl gör det är det SÅ kul!

Har precis skickat in deklarationen. Tycker det är lite läskigt och jag blir så stressad att nåt ska bli fel. Blä. Och maken blir irriterad på mig för att jag blir stressat. Haha.

Hur som. Nu gäller det att hålla sig frisk. Handsprit is da shit!

Efter passet bjöd svägerskan på frulle,
äggröra och bacon. Mmm, gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar