tisdag 26 mars 2013

Skidåkning De Luxe


Oj. Hur ska jag börja? Shit kanske, eller jävlar vilken underbar dag! Vilken skidåkardag! Sol, några grader plus, vindstilla, manchester i pisten, hårda längdskidspår. Ojoj!

Maken drog ut och åkte skidor kl 07.00. Och efter frukost åkte jag och storebror själva i backen och efter en timme hämtade vi upp lillebror. Lillasysteryster tog en rejäl förmiddagslur så maken fick lapa sol på egen hand i dryga timmen.

Och efter lunch fick jag en helt underbar tur till Lindalens fäbod och tillbaka. Kidsen åkte pulka och längdskidor med pappan. 

Dagen avrundades med familje-after ski innehållandes ett litet glas vitt vin, läsk och öl. Och gröt.

Nu har jag fått mitt. Nu kan det snöa, bli kallt, kaos, tjafs ja vad som. Den här dagen kommer jag att leva på l ä n g e !
Snyggast i backen!
Mama...
... manchester!
Vätska och omvallning vid
Lindalens fäbod.
Gamla anor.
Trött!
After ski med gröt!
Familje-after ski
Mannen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar