måndag 1 oktober 2012

Tabataintervaller!

Så. Nu har även jag testat tabataintervaller. Tabata är ett upplägg där man jobbar i 20 sekunder och vilar i 10. Sen upprepar man varje övning 8 gånger så varje set blir totalt 4 minuter alltså. (Finns appar att ladda ner.) Vanliga är att köra sex olika övningar som alltså ger en arbetstid på totalt 24 minuter. Kort och effektivt. Strålande alltså!
Mysdistans och
tabataintervaller på det!
I nya löparmössan från SOC

Körde först 40 minuters mysdistans, som alltid på måndagar. Därefter gjorde jag det. Testade. Tabataintervaller. Enligt Lofsans "Träna hemma utan vikter"-upplägg. Jag körde visserligen bara de sex första. Och kan efter premiären konstatera:

Jag är bra på: step-up och knäböj
Jag är inte bra på: utfall
Jag är bedrövligt dålig på: löpning i planka

Och löpning i planka var nog det jobbigaste jag gjort på ett tag! Pust!

Så nu vet jag vad jag ska träna på! Och tabataintervaller blir det mer utav!

Nu kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar