tisdag 9 oktober 2012

Söndagstur på en tisdag

Andra dagen. Cyklade också i dag. I ett regn from hell. Note to myself: köp varmare cykelkläder! Men jag var ute i 80 minuter. Regn från ovan, vatten på backen och därmellan en jädrans massa lera. Det gick sakta. Som en söndagstur kändes det som, fast på en tisdag.

Ett tag funderade jag lite mer än vanligt. V a d  h å l l e r  j a g  p å  m e d ? Det ösregnar, jag är 38 år, tre barn, jag fryser, jag är skitig och lerig, sitter på en fin och dyr mtb, kryssar mellan stenar lerkokkor och livrädd för att inte lägga mig på ett elstängsel. Kommer till en färist med typ 100 tjurar, får vända osv. Varför? Jo. Jag bara älskar det! Det är ju det bästa som finns. Att röra på sig. Träna. Det är därför jag orkar!

Kaffe!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar